Inspirer kunderne

Det kan give rigtig god værdi for dine kunder – og dermed for din forretning! – hvis du servicerer dine kunder med viden og inspiration. Fx viden om din produktion, om dyr og natur, om økologi, sundhed og anvendelse af dine produkter.

Viden og vejledning

En oplagt mulighed er at vedlægge viden og inspiration direkte i kødkassen, som kommer ud til kunderne.

Fx kan viden om økologi, græsfodring eller krogmodning være med til at øge den værdi, kunderne oplever omkring dit produkt. Og den kan også være med til at øge kundernes forståelse for, hvorfor dit produkt måske koster mere end de konventionelle produkter, kunderne kan finde i supermarkedet.

Opskrifter, tips og ideer til anvendelse kan hjælpe dine kunder til at få succes med de produkter, de køber hos dig. Og det er afgørende for dig. Du kan påvirke kvaliteten af dit produkt hele vejen fra jord til indkøbskurv. Men det sidste led – tilberedningen – er som oftest kundernes eget ansvar.

Jo bedre, du er til at fortælle og vejlede, desto bedre oplevelser får kunden

Jo bedre du er til at hjælpe, rådgive og vejlede dine kunder helt ud i køkkenet, desto større chance er der for, at dine kunder får succes og gode smagsoplevelser med produkt­erne. Og jo gladere dine kunder er – desto større chance er der for, at du får succes med din forretning!

Ophavsret

Rent ophavsretsmæssigt er det tilladt at citere og kopiere fx opskrifter og artikler fra bøger og magasiner til privat brug (= til dig selv, din familie og din omgangskreds), så længe det er med tydelig kildeangivelse.

Det er derfor fx tilladt at kopiere en opskrift, du har fundet i en kogebog og udlevere den/vedlægge den i kassen til dine kunder. Blot du sørger for, at der er tydelig kildeangivelse på materialet.

Se Kulturministeriets vejledning om kopiering: http://kum.dk/Infokiosk/Litteratur/ – nederst på hjemmesiden.